De kijkcijfers van zondag 23 juni 2019 (SKO)
De Veronica-talkshow Café Hendriks Genee begón al met matige kijkcijfers, maar is met het zomerse weer van nu al helemaal niet meer te redden. De vierde aflevering noteerde zondagavond een laagterecord: er keken 104.000 mensen (2,7 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste drie afleveringen van de talkshow met Wilfred Genee en Hélène Hendriks kwamen uit op 238.000 kijkers (5,7 procent), 142.000 kijkers (3,4 procent) en 200.000 kijkers (5,2 procent).
De lead-in, de prehistorische film Back to the Future, trok bijna twee keer zo veel kijkers, namelijk 197.000 (5 procent).
De meest bekeken zenders op de late avond waren SBS 6 dankzij Hart van Nederland (651.000 kijkers en 17 procent) en NPO 2 dankzij Nieuwsuur (355.000 kijkers en 9 procent).
NPO 3 was de grote winnaar op prime time met 1,3 miljoen kijkers (36 procent) voor de WK-vrouwenvoetbalwedstrijd Frankrijk – Brazilië.
Het meest bekeken alternatief werd geboden door NPO 1. College Tour noteerde 552.000 kijkers (14 procent) en Echte Leven in de Dierentuin 595.000 kijkers (14 procent).
Het brons op prime time is voor RTL 4. Holland – België wist 441.000 kijkers (11 procent) te bekoren, waarna America’s Got Talent: The Champions 222.000 kijkers (6 procent) scoorde.
Verder was SBS 6 het meest in trek met 398.000 kijkers (10 procent) voor Betrapt en 391.000 kijkers (9 procent) voor Oplichters in het Buitenland.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Net5 scoorde met Hawaii Five-O: 255.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met The Last Days: 250.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Back to the Future: 197.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met True Grit: 177.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Naked Attraction: 160.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 144.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Studio Sport (930.000), Engeland – Kameroen (846.000), Half acht nieuws (616.000), vtwonen (272.000) en RTL Boulevard (212.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (651.000), Shownieuws (448.000), Nieuwsuur (355.000) en Journaal laat (290.000) het meest in trek.
NPO 3 avondmarktleider
NPO 3 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 20 procent en RTL 4 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.