De kijkcijfers van zondag 12 februari 2017 (SKO)
De magie van Boer Zoekt Vrouw is nog steeds niet uitgewerkt. De internationale variant van de datingshow begon zondagavond met een torenhoge 3,8 miljoen kijkers op NPO 1, maar liefst 44 procent van álle tv-kijkers op dat moment. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het vorige seizoen van Boer Zoekt Vrouw begon met ruim 3,7 miljoen kijkers (42 procent). Een week later doorbrak de Yvon Jaspers-show toen al de magische grens van vier miljoen kijkers.
Ivo Niehe’s TV Show profiteerde flink van het agrarische geweld. Naar dat programma keken 2,4 miljoen kijkers (32 procent).
RTL 4 scoorde prima tegenover het boerengeweld met Moordvrouw, goed voor 1,3 miljoen kijkers (16 procent). Aansluitend bleef Alles Mag Op Zondag teleurstellen met ditmaal 757.000 kijkers (10 procent).
Arjen Lubach verrast door voor de derde week op rij boven de miljoengrens te scoren. Zijn Zondag Met Lubach is nu officieel een kijkcijferhit. Er keken ditmaal 1,2 miljoen mensen (15 procent) naar de uitzending op NPO 3. Direct ervoor was Smeris goed voor 433.000 kijkers (5 procent).
De andere meest bekeken titels op prime time waren Undercover in Nederland met 866.000 kijkers (12 procent) op SBS 6, Nieuwsuur met 678.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en Wegmisbruikers met 578.000 kijkers (7 procent) op SBS 6.
De overige zenders scoorden zo’n 400.000 kijkers of minder op prime time.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (3,3 miljoen), Studio Sport Eredivisie (3 miljoen), Studio Sport (1 miljoen), Half Acht Nieuws (970.000), Carlo’s TV Café (660.000), 3 op reis (595.000) en vtwonen (450.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (1,2 miljoen), Studio Voetbal (951.000), Shownieuws (892.000), WNL Op Zondag (453.00) en All You Need Is Love (453.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 10 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: VARA