Hoofdredacteur Guido den Aantrekker is in zijn nopjes met de groeicijfers van zijn showblad Story. De losse verkoop zit in de lift. Dat vertelt de bladenbaas in gesprek met Nederlands Medianieuws. Het is een prestatie van formaat om te groeien in de printmarkt. “Het gaat erg goed met Story. Tegen de marktontwikkelingen voor printmedia in, steeg onze gemiddelde losse verkoop de afgelopen negen maanden. Een terecht compliment voor ons hardwerkende Story-team.”
Story behoort samen met Privé, Weekend en Party tot de bekendste zogeheten ‘roddelbladen’ van ons land. “Wat mij opvalt, is dat Story steeds vaker én meer als bron gebruikt wordt in andere media, voor wat betreft primeurs en ander nieuws“, zegt Den Aantrekker.
De sterren van ons land doen massaal hun zegje in weekblad Story en dat levert vaak interessante quotes op. “We zijn de absolute marktleider in spraakmakendheid. Mijn ambitie met Story is om die nummer 1-positie blijvend te behouden.”
Recentelijk kwam de Story in het nieuws omdat Catherine Keyl is aangenomen voor interviews met sterren. Het gaat in eerste instantie om slechts acht gesprekken. Dat komt omdat ze deels in Zuid-Afrika woont. “Daardoor is het lastig om de serie langere tijd door te trekken; de interviews vergen de nodige voorbereiding, want Catherine pakt het grondig aan.”
“Wellicht gaan we er op een later moment mee door“, besluit hijop de vaksite.
Foto: Story/Roland Gaedtgens