De kijkcijfers van zaterdag 20 mei 2017 (SKO)
Het nieuwe seizoen van de Jan Smit-show De Beste Zangers van Nederland is zaterdagavond met bijna 1,2 miljoen kijkers van start gegaan op NPO 1. Daarmee behaalde het programma een marktaandeel van 23 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Beste Zangers is de nieuwe prime-timewinnaar op zaterdagavond. Het meest bekeken alternatief was De Jongens tegen de Meisjes met 931.000 kijkers (18 procent) bij de commerciële concurrent RTL 4.
Om half tien won RTL 4 wel van NPO 1. Wie Ben Ik? kwam uit op bijna 1,1 miljoen kijkers (20 procent), terwijl de nieuwe Jörgen Raymann-show De Kleine Lettertjes genoegen moest nemen met 842.000 kijkers (16 procent). Aansluitend trok NPO 1 nog 664.000 kijkers (13 procent) met Stadsmormels.
De nummer drie op prime time was SBS 6, dankzij de door 458.000 kijkers (9 procent) bekeken film Journey 2: The Mysterious Island.
Slechts twee andere prime-time-titels haalden de top 25: Nieuwsuur met 587.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en André Hazes jr in Concert met 325.000 kijkers (6 procent) op NPO 3. Voorafgaand aan Nieuwsuur trok Andere Tijden 242.000 kijkers (5 procent).
Net5 en Veronica scoorden onder de 300.000 kijkers en RTL 5, 7 en 8 onder de 200.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (858.000), EenVandaag (790.000), Half Acht Nieuws (767.000), RTL Woonmagazine (636.000), Eigen huis en tuin (621.000) en Blauw Bloed (362.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (957.000), Shownieuws (758.000), Studio Sport (611.000), Beste Kijkers (582.000) en Falco (566.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 10 procent.