De kijkcijfers van vrijdag 13 september 2019 (SKO)
Beau van Erven Dorens trok in de tweede uitzendweek van zijn talkshow aanzienlijk minder kijkers dan in de eerste week. Het gaat om een daling van 22 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar Beau in de eerste week gemiddeld 591.000 kijkers (16,7 procent) wist te vermaken, moest hij deze week genoegen nemen met 459.000 kijkers (13,8 procent). De weekafsluiter, met daarin Albert Verlinde, wist gisterenavond 691.000 kijkers (20 procent) te boeien.
Beau heeft op vrijdag de mooiste lead-in: The Voice Senior scoorde voorafgaand 1,4 miljoen kijkers (28 procent). De helft zapt dus weg als Beau begint.
The Voice Senior was de winnaar op prime time. NPO 1 pakt zilver met de combinatie Flikken Rotterdam (1,1 miljoen en 22 procent) en Bed en Breakfast (1 miljoen en 20 procent).
Het brons is voor NPO 2 dankzij het aanhoudende succes van de Astrid Joosten-quiz Twee voor Twaalf, ditmaal goed voor 897.000 kijkers (18 procent).
De nummer vier volgt op afstand: Veronica Inside trok 467.000 kijkers (9 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Helden door de modder VIPS: 251.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 224.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 182.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Studio Sport: 153.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Hollow Man: 104.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Babymakers: 38.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (988.000), EenVandaag (883.000), Half acht nieuws (880.000), RTL Boulevard (700.000), GTST (671.000), Editie NL (631.000), Lingo (536.000) en Man Bijt Hond (509.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Jinek (886.000), Beau (691.000), Kanniewaarzijn (658.000), Hart van Nederland (551.000), Nieuwsuur (519.000), Journaal laat (448.000) en Shownieuws (414.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.